Brandlarm!

Fyfarao!
Det gick igång igår när jag gjorde mat!
Talli hade åkt iväg till jobbet, nån timme senare står jag och steker bacon och pratar med han i tele och självklart går brandlarmet igång!
Jag får världens jävla panik och springer ut och kollar på det (??) sen fattar jag att jag behöver en stol för att nå upp och för att stänga av det.... lite retarded men de ska vi inte gå in på... :)
När jag väl står där på stolen fattar jag inte hur man stänger av det..
I förra lägenheten hade vi ett nyare brandlarm som man bara trycker på knappen så slutar de pipa...
Iallafall, på detta vi har i denna lägenheten har vi ett lite gamlare är det en svart flik som man ska dra ut, jag fattar ju inte detta försen det har pipit en stund, inte så bra men jag visste inte hur man stängde av det så jag tryckte och slog men inget hände och sen tryckte jag in den svarta istället för att dra ut och efter en fjuttestund drar jag ut den svarta och det slutar pipa.
Talli var i telen under tiden jag stog och hade panik..
Skrattade och hade sig, taskigt tyckte jag men jag fattar ju hur kul de måste låtiit. haha!
Jag gillar inte brandlarm faktiskt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0